"Tog" vrat

„TOG VRAT“ Z BOLEČINO IN OMEJENO GIBLJIVOSTJO JE NAJVEČKRAT REZULTAT PREOBREMENITVE DOLOČENE VRATNE MIŠICE

Mišica, ki je največkrat povezana z občutkom „togega vratu“, je dvigovalka lopatice (levator scapula), ki povezuje vrat in ramo.

Tog vrat

Najbolj pogosta težava pri „togem vratu“ je bolečina, ki se pojavi ob obračanju glave vstran. Ob teh težavah se zato največkrat ob pogledu vstran ali nazaj obrne celoten trup. Ob težavah z obračanjem glave je lahko velikokrat prisoten tudi glavobol, vendar so lahko vzroki tudi drugje.

Najbolj pogosti vzroki, ki privedejo do „togega vratu“, so: vztrajanje v enakem položaju dalj časa (npr. obrnjena glava v eno stran pri tipkanju), dolgotrajni telefonski pogovori brez razbremenitve vratu (kjer ni naglavnih slušalk), spanje z nepravilnim ali slabim vzglavnikom, ki ne podpira glave oz. vratu, dolgotrajno nepravilno sedenje, izpostavljenost prepihu ali klimatskim napravam itd. Vzroki so lahko tudi drugi. Npr. skrajšana mišica zaradi dolgotrajnih prisilnih drž.

Pretiravanje pri dejavnostih kot je npr. tenis ali plavanje (predvsem pri kravlu, kjer prihaja do večkratnega dviganja in obračanja glave), nenaden hiter zasuk glave so lahko vzrok za težave z vratom. K temu lahko prispeva tudi stres, saj se lahko zgodi, da mislimo, da imamo na „svojih ramenih vse težave tega sveta“, s tem pa tudi zategnjene mišice vratnega obroča.

Pomoč pri bolečinah v vratu oz. togem vratu: Najpomembnejša je preventiva, torej izogibanje dejavnostim, ki nam povzročajo težave. Primerno je tudi, da uporabimo toploto za zmanjšanje težav in si naredimo samo-masažo za odpravljanje napetosti. Pri samo-masaži je potrebno biti previden, da ne pride do poslabšanja. V izogib temu ahko uporabimo poseben pripomoček, ki nam omogoča masažo hrbtnih mišic brez napora oz. stegovanja. Hrbtne mišice so lahko prav tako pomembne pri odpravljanju težav s togim vratom, zato je smiselno, da se jim posvetimo (predvsem regija med ramo in lopatico). Prav tako moramo imeti dober podporni vzglavnik. Pomembno je, da se naučimo pravilne drže. Tehnike za zmanjševanje stresa, kot so različne tehnike dihanja, nam pomagajo pri zmanjševanju napetosti mišic.

Za sprostitev zakrčenih mišic je dobro uporabiti vročo prho. Alternativa vroči prhi so vroči obkladki ali razne vrste že pripravljenih vrečk s tekočinami, ki jih segrejemo (pazite, da se ne opečete) in z njimi prekrijemo vrat in ramena.

 http://www.natego.si/si/grelni-pripomocki-g83.shtml

http://www.natego.si/si/posteljni-naslonjac-modre-barve-i133.shtml

V orientalski medicini je tudi več akopresurnih točk za pomoč pri težavah z vratom. Lahko so zelo učinkovit način za lajšanje težav v kombinaciji z že prej opisanimi metodami.

Za težave z vratom oz. togim vratom je veliko vzrokov. Opisali smo samo najbolj pogoste vzroke in nekaj načinov za pomoč pri tovrstnih težavah. Prav gotovo pa se je potrebno ob hujših težavah ali takrat ko se stanje ne izboljša, posvetovati z zdravnikom.


Povzeto po: Necksolutions 2013, http://www.necksolutions.com/stiff-neck.html

Imate vprašanje v zvezi z bolečinami v križu ali glede uporabe pripomočkov?
Na vsa vaša vprašanja odgovarjamo tudi na forumu.

Članki in nasveti

Spletna trgovina WebyShop :: http://www.webyshop.com