Razlogi, zakaj namesto običajnega stola uporabljati žogo za sedenje oz.aktivni stol

 

Sedenje na stolih je postalo del vsakdana in mnogi ljudje  na stolih preživijo večji del dneva ter tako sčasoma “pridelajo” razna težko ozdravljiva obolenja hrbtenice. Kot odgovor težavam s sedenjem, strokovnjaki že dolgo priporočajo sedenje na žogi, kar prinaša zdravje in zadovoljstvo med sedenjem.

 

Žoga za sedenje vam lahko pomaga na številne načine:

1. Sili nas v pravilno držo: Ker žoga ni stabilna, mora naše telo stalno iskati ravnotežje, kar stori najlažje tako, da z mišicami stabilizira hrbtenico oz. jo postavi v pravilno držo. Pravilna drža ali ukrivljenost hrbtenice je garancija za boljše zdravje ter odpravo bolečin.

2. Povzroča pogosto spreminjanje položaja hrbtenice: Zaradi “lovljenja” ravnotežja se položaj hrbtenice med sedenjem na žogi konstantno spreminja, kar zmanjšuje poškodbe hrbtenice, ki nastanejo zaradi dolgega sedenja na navadnih statičnih stolih.

3. Omogoča telovadbo na delovnem mestu: Prednost žoge pred običajnim statičnim sedežem je tudi v tem, da nam omogoča “mini” telovadbo, medtem ko sedimo. Stoli s statičnim sedežem nam gibanja ne omogočajo, tako da moramo med delom za nekaj minut vstati in pričeti z razgibalno-krepilnimi vajami.

4. Izboljša ravnotežje: Sedenje na nestabilni podlagi skozi  cel dan razvije čut za orientacijo oz. stabiliziranje telesa ter zmanjšuje reakcijski čas mišic ter živčnega sistema. Posledica boljšega ravnotežja se kasneje kaže tudi med hojo po spolzkem terenu oz. pri raznih športno-rekreacijskih dejavnostih.

5. Okrepi trebušne in hrbtne mišice: Pri gibanju spodnjega dela hrbtenice, mišice trebuha in hrbtenice neprestano delajo. Čeprav bi lahko rekli, da ti gibi niso naporni, pa moramo vedeti, da nekateri poklici zahtevajo celodnevno sedenje, kar na dolgi rok doprinese k močnim, kondicijsko natreniranim mišicam.

6. Izboljša cirkulacijo krvi: Uporaba žoge za sedenje omogoča dobro cirkulacijo krvi po celem telesu skozi cel dan sedenja. Medtem ko, sedenje na običajnem stolu s fiksnim sedežem povzroča zastoj krvi v noge, mravljinčenje, GVT-globoko vensko trombozo ter krčne žile, nam sedenje na žogi omenjene težave zavira oz. odpravlja.

7. Povečuje energijo in budnost: Dokazano je, da  statično sedenje na telo deluje uspavalno. Z uporabo žoge za sedenje ne boste zaspani, med in po delovnem času pa se boste počutili  napolnjeni z energijo.

8. Z žogo lahko shujšamo: Več kot se gibamo, več kalorij porabimo. Poraba 300 kalorij/dan zaradi sedenja na žogi, se v 10 dneh sedenja odraža na 0.5 kg izgubljene maščobe. Mogoče vam ne bo uspelo doseči porabe 300 kalorij/dan, vsekakor pa bo uporaba žoge pripomogla k zmanjšanju vaše telesne teže.

9. Poceni investicija v zdravje: Nakup žoge za sedenje je investicija v zdravje in je v primerjavi z nakupom običajnega stola finančno neprimerljiva. Poleg ugodne cene, lahko žogo uporabljamo tudi kot telovadni pripomoček za nekatere raztezne vaje.

10. Povzroča veselje in zabavo: Žoga za sedenje je navdušujoč pripomoček, s katerim lahko poskakujete, telovadite  in se zabavate skozi cel delovni dan. V začetnih dneh uporabe boste morda čutili vnete mišice (“muskelfiber”), vendar ta sčasoma izgine, tako da nam žoga izključno nudi  delo brez bolečin.

Velikost žoge izbiramo glede na višino uporabnika.

Višina uporabnika               Velikost žoge

do 140 cm              –            42 cm

do 155 cm              –            53  cm

do 175 cm              –            65 cm

več kot 175 cm      -            75 cm

 

 

Imate vprašanje v zvezi z bolečinami v križu ali glede uporabe pripomočkov?
Na vsa vaša vprašanja odgovarjamo tudi na forumu.

Članki in nasveti

Spletna trgovina WebyShop :: http://www.webyshop.com