Pisarniški stol

Ta članek verjetno berete medtem ko sedite, in po vsej verjetnosti v sedečem položaju presedite 9 ur na dan. Številne raziskave ugotavljajo, da moderen način življenja zahteva prisilno sedenje, ki pa ni naraven položaj človeka.http://www.natego.si/si/pisarniski-stoli-g86.shtml

http://www.natego.si/si/ergonomis-basic-zdravi-stol-pisarniski-stol-i139.shtml

Osredotočite se na svoje sedenje in svoje telo med sedenjem. Ali čutite bolečino v križu ali bolečino v vratu? Ste zaspani? Čutite odrevenelost oz. mravljince v nogah ali rokah?

Vsi ti simptomi so nekaj popolnoma normalnega in nam sporočajo, da nekaj ni vredu. Po vsej verjetnosti imate težave zaradi sedenja, pa naj bo to na pisarniškem stolu ali na avtomobilskem sedežu. Številne raziskave so pokazale, da je sedenje sovražnik zdravja št.1 ter, da negativnih učinkov dolgotrajnega sedenja ne odpravimo z vajami in gibanjem, temveč s tem le ublažimo oz. preložimo napredovanje bolezni, ki jih povzročajo pisarniški stoli. Dolgotrajno sedenje nikakor ni moč primerjati s trditvijo"premalo telovadbe". S tem mislimo na to, da so številne raziskave pokazale, zakaj so kljub istim prehranskim  dietam nekateri ljudje debeli in drugi ne. Ugotovljeno je bilo, da imajo debeli ljudje naravno preddispozicijo "zasvojenosti" s sedenjem in ta "zasvojenost" se kaže tudi, ko izgubljajo na teži. Zanimivo je, da se je človek skozi svoj evolucijski razvoj prilagodil na aktivnosti, ki jih je izvajal stoje, zadnjih 150 let pa človek z razvojem ta ustroj telesa prisilno sili v sedenje, čemur pa telo ni prilagojeno.

Če stojimo, so aktivirane vse mišice, ki držijo hrbtenico v ravnotežju, ob tem pa se izločajo encimi kot je lipoprotein lipaza, ki ima nalogo, da iz krvi nase veže maščobo in holesterol ter poskrbi za izgorevanje maščob ter spremembo slabega holesterola LDL v dober holesterol HDL.

Ko sedimo, mišice niso aktivne oz. so sproščene, pri tem stanju pa izločanje encimov pade za 90%, kar ima za posledico, da se maščoba ne porablja temveč se skladišči v telesu. Po samo nekaj urah sedenja pade vrednost dobrega holesterola HDL za 20%.

Raziskave kažejo tudi za polovico večjo umrljivost v  starostni skupini ( po 50 letu) pri ljudeh, ki se ne gibajo in večino časa presedijo. Pri ljudeh, ki večino časa presedijo na pisarniških stolih , so ugotovili naslednja obolenja: povišan krvni pritisk- hipertenzija, debelost, povišan holesterol LDL in visok sladkor v krvi. Ljudje z normalno telesno težo po raziskavah stojijo 2 uri na dan več kot debeli ljudje.

Zdrava hrbtenica je po obliki podobna črki S in je po konstrukciji prilagojena stoječemu položaju. Črka S predstavlja 4 odseke hrbtenice: vratna in ledvena lordoza ter prsna in križnično trtična kifoza.

Če sedimo na običajnem stolu s statičnim sedežem pa se oblika S navečkrat  spremeni v C saj običajno avtomatsko  pozabimo na pravilno držo, ki jo je potrebno vzdrževati ves čas sedenja. Vzrok, da pozabimo na pravilno držo, leži v mišicah v ledvenem predelu hrbtenice. Ko sedimo, se običajno z rokami naslanjamo na mizo, s čimer hrbtnim mišicam ni več potrebno "delati"(stabilizirati, držati v ravnotežju), zato se mišice sprostijo,  oblika S pa se spremeni v C, kar povzroči enostransko obremenitev medvretenčnih ploščic ter oslabitev hrbtnih mišic. Prav tako kot roke prevzamejo del stabilizacije hrbtenice tako tudi statični - fiksni sedalni del nudi izključno samo lagodnost in ne sili oz. spodbuja k pravilni ukrivljenosti hrbtenice.

Številne raziskave so pokazale, da so sile, ki delujejo med sedenjem na medvretenčne diske, dosti večje, kot takrat, ko stojimo. Tudi takrat, ko  sedimo pravilno, so sile povečane, medvretenčni diski pa so obremenjeni enakomerno; pri nepravilni drži pa sile delujejo enostransko obremenjujoče, kar lahko vodi do različnih obolenj hrbtenice. Sile se namreč pri sedenju prenašajo iz telesa preko hrbtenice na sredino medenice, pri stoječem položaju pa se sile prerazporedijo na kolke ter noge. Do odkritja delovanja sil so prišli z postopkom slikanja MRI - magnetna resonanca.

Kot odgovor na težave povezane z  nepravilno ukrivljenostjo hrbtenice so se zato pojavili stoli s statičnim sedežem ter ergonomsko oblikovanim naslonjalom, katerega namen je enakomerna podpora ter pravilna ukrivljenost hrbtenice. Egonomski  pisarniški  stoli so boljši od običajnih pisarniških  stolov, saj nas "silijo" v pravilno držo med sedenjem, vendar pa so mišice hrbtenice in trebuha tudi tukaj izključene in ne opravljajo svoje primarne naloge t.j. stabilizacije hrbtenice.

 

.

 

 

Stol SLEEPY

Moderen pisarniški stol -počivalnik  združuje v sebi 2 karektiristike: 

  • ergonomski delovni stol
  • počivalnik ( za krčne žile na nogah, bolečine povezane s hrbtenico, utrujenost- zaspanost ,nestorilnost)

 

 

Aktivni pisarniški stoli silijo naše telo oz. hrbtenico v pravilni položaj, pri čemer so mišice hrbtenice in trebuha konstantno v fazi dela. Aktivne mišice so dobra naložba v naše zdravlje, saj bi se  hrbtenica brez njih sesedla, poleg tega pa  je sedenje na aktivnem pisarniškem stolu zabavno in zdravo.

                                                                                     Aktivni stoli ErgonomiS 

Imate vprašanje v zvezi z bolečinami v križu ali glede uporabe pripomočkov?
Na vsa vaša vprašanja odgovarjamo tudi na forumu.

Članki in nasveti

Spletna trgovina WebyShop :: http://www.webyshop.com