Hrbtne mišice

Naše kosti potrebujejo za dejavno premikanje močne “motorje”- mišice. Po človeškem telesu je porazdeljenih več kot 6000 mišic, njihova razporeditev na posameznih sklepih pa je podobna. Če mišice primerno urite, obdržijo svojo moč, vzdržljivost in prožnost, kar telesu omogoča, da se lahko giba z manjšim tveganjem za nastanek bolečin ali poškodb.

Razlikujemo različne vrste mišic:

1. mišice upogibalke, ki sklep upogibajo in

2. mišice iztegovalke, ki sklep iztegujejo.

To načelo je zelo nazorno predstavljeno pri kolenu. Upogibalke kolenčnega sklepa ležijio na zadnji strani stegna. Če jih napnemo, se koleno iztegne.

Po tem preprostem načelu delujejo tudi mišice vzdolž hrbtenice, s tem da so mnoge posamične mišice v tem predelu združene v  upogibalne oz. v iztegovalne mišične skupine.

Mišice delujejo tudi tako, da telesu preprečujejo gibanje, če gibanje ni zaželjeno. 

V nasprotju s kolenom omogočajo  hrbtne mišice tudi druge smeri gibanja npr: obračanje, sukanje ali nagibanje vstran. Vsaka mišica in vsaka mišična skupina ima nasprotujočo si mišico oz.mišično skupino, ki jo v strokovnem jeziku imenujemo ” antagonist”.

Najpomembnejše je, da so vse mišice v uravnovešenem razmerju. Ko se ravnovesje poruši se pojavijo težave in bolečine, pri nekaterih ljudeh prej, pri drugih pa kasneje.

 

Kako mišice delujejo?

Možgani po živcih pošljejo sporočilo primerni mišici  in ko mišica dobi to sporočilo, kemikalije v njej povzročijo, da se mišica skrči. Ker pa je mišica pritrjena na kost, to krčenje povzroči ,da se premakne kost, z njo pa, če je potrebno, tudi vse telo. 

Za nategovanje ali za sproščanje ter za vrnitev v stanje mirovanja mišice potrebujejo energijo. Če mišicam zmanjka energije ali če se utrudijo, se ne morejo sprostiti v svojo prvotno dolžino. Končni rezultat tega dogajanja je lahko pojav, ki ga pogosto imenujemo napetost. Pri tem ko uporabljamo nekatere manjše mišice v hrbtu, se le-te utegnejo utruditi in skrčiti. Če se mišice skrčijo, so kosti med seboj bolj stisnjene kot običajno in ta stisnjenost utegne povzročiti bolečine v hrbtenici ali pa zmanjša vašo sposobnost za to, da se gibate s popolno prožnostjo.

 

PREIZKUS GIBLJIVOSTI HRBTENICE oz. MIŠIC

Delovanje mišic lahko preizkusimo zelo preprosto.

Sedemo na stol, hrbet naj bo vzravnan. Stopala so skupaj in trdno na tleh. Ramena so mehka, roke ležijo sproščeno na stegnih. Poskušajmo položiti brado na prsi. Glavo nagnemo naprej, da nastane dvojni podbradek. Prsnica in brada bi se morali brez posebnega napora dotakniti. Nato nagnemo glavo nazaj na tilnik, usta so zaprta. Gledamo navpično navzgor.

Če  trenutno nimate nikakršnih bolečin  v vratnem delu hrbtenice, vam vse to ne bi smelo povzročati težav.Če pa ob tem gibu začutite bolečino, je to jasen znak neravnovesja v vratnem mišičevju.

Statično preobremenjene mišice

Veliko ljudi ima bolečine v hrbtu, ki so vrjetno povezane s preutrujenimi ali oslabelimi mišicami. Če so mišice preobremenjene ali je telesna drža napačna, se mišice napnejo ali zakrčijo in pojavijo se bolečine. Te se lahko pojavijo npr. zaradi predolgega sklanjanja (pojavi se napačna drža, zato so mišice preobremenjene), predolgega sedenja ali napačnega dviganje.Mišice se napnejo,v najslabšem primeru pa v njih nastanejo mikroskopsko majhne razpoke. Zaradi teh poškodb se razvije vnetje, ki spet povzroči povečano napetost v mišicah (lumbago). Če mišice niso raztegnjene, se lažje poškodujejo in v najboljšem primeru boste imeli le manjšo poškodbo in bo mišica le neznatno natrgana. Seveda pa so poškodbe lahko tudi hujše, vendar se po zaslugi dobre prekrvavitve poškodbe mišic, hitreje zdravijo. 

Poškodbe  lahko preprečimo, če telesno držo čez dan kolikor je mogoče pogosto spreminjamo. Nikoli ne vztrajajmo predolgo v istem položaju. Tudi najboljše mišice namreč ne prenesejo enostranske obremenitve.

 

 

 

 

 
Imate vprašanje v zvezi z bolečinami v križu ali glede uporabe pripomočkov?
Na vsa vaša vprašanja odgovarjamo tudi na forumu.

Članki in nasveti

Spletna trgovina WebyShop :: http://www.webyshop.com