Bolečina v križu med vožnjo v avtomobilu

Ker naše telo ni prilagojeno dolgotrajnemu sedenju in moderen način življenja od nas zahteva vedno več sedenja, je eden od glavnih vzrokov za bolečine v križu vožnja v avtomobilu. Običajno so novejši  avtomobili višjega cenovnega razreda opremljeni z ergonomskimi sedeži, ki poskrbijo, da se naša hrbtenica čimbolj udobno in pravilno prilagaja naslonjalu.Ker naše telo ni prilagojeno dolgotrajnemu sedenju in moderen način življenja od nas zahteva vedno več sedenja, je eden od glavnih vzrokov za bolečine v križu vožnja v avtomobilu. Običajno so novejši  avtomobili višjega cenovnega razreda opremljeni z ergonomskimi sedeži, ki poskrbijo, da se naša hrbtenica čimbolj udobno in pravilno prilagaja naslonjalu.

Kljub temu, da so sedeži ergonomsko oblikovani, pa le-ti ne nudijo funkcije aktivnega sedeža tako, da so mišice hrbtenice med vožnjo v sproščenem, neaktivnem položaju. Neuporaba hrbtnih mišic povzroči izgubo mišičnega tonusa, kar ima za posledico sesedanje hrbtenice, razne poškodbe ter bolečine v križu.

Zakaj nam vožnja povzroča bolečine v križu?

  • Med dolgotrajno  vožnjo se pravilna oblika hrbtenice iz S spremeni v C, kar enostransko obremenjuje medvretenčne ploščice ter vretenca.
  • Hrbtenica je izpostavljena nenehnim vibracijam in sunkom.
  • Ker imajo nekateri moderni avtomobili nižjo streho, so sedeži v takih avtomobilih običajno nameščeni nižje ter nazaj, kar povzroči dodatno obremenitev stegenskih mišic ter zasuk medenice v nepravilni položaj tako, da ne sedimo na sedalnih kosteh.
  • Obremenjen je tudi vrat, saj so običajno naslonjala  nastavljena pod določenim kotom tako, da voznik teži z glavo tudi do 20 stopin naprej, da lahko gleda naravnost.

Kakšen je najboljši  položaj pri sedenju ter kaj ublaži bolečine v križu?

  • zagotovite, da so vaša stegna podprta po celi dolžini sedeža;
  • sedež si nastavite dovolj blizu pedal, saj so v nasprotnem primeru bolj obremenjena vrat ter prsni del hrbtenice;
  • oddaljenost volana si prilagodite tako, da ga lako držite z malo pokrčenimi rokami medtem, ko ste naslonjeni na naslonjalo sedeža;
  • kupite si podporo za križ, saj vam ta zagotavlja pravilno ukrivljenost hrbtenice v ledvenem-lumbalnem predelu;
  • vaš vrat naj bo vzravnan in pogled usmerjen naprej;
  • avtomobili z avtomatskim menjalnikom prenašajo manj sunkov na hrbtenico, kot avtomobili z običajnom menjalnikom;
  • če čutite bolečine v križu med daljšo vožnjo, ne prevozite poti brez postanka;
  • med vožnjo se občasno ustavite, iztopite ter poskrbite za razgibavanje hrbtenice;
  • nastavite si višino sedeža ter oddaljenost od pedal tako, da bodo vaša kolena rahlo višja kot kolki;
  • naslonjalo sedeža naj bo nastavljeno na kot 100 stopinj ali maksimalno 110 stopinj več, za udobno ter zdravo sedenje.
  • nastavite si zunanja in notranje vzvratno ogledalo za bolši pregled.

Zakaj nas boli vrat ter ramena?

  • običajno se takšne bolečine pojavijo, ker je pozicija volana ter sedeža nepravilno nastavljena, kar nas sili, da premočno držimo-stiskamo volan;
  • med vožnjo se poskušajmo čimbolj sprostiti saj napetost povzroča bolečine v križuvratu ali ramenih;
  • sedeti moramo dovolj blizu volanu ter pedalom tako, da so naša kolena ter komolci rahlo upognjeni;
  • nekateri avtomobili nimajo volana "poravnanega" s sedežem oz. so rahlo iz centra, zato ima takšna namestitev volana za posledico, da se moramo nagibati bolj na eno stran, kar povzroča stres na roke in vrat.

Kako vemo, če je naš sedež pravilno nastavljen?

Obstaja  enostaven test, s katerim si boste nastavili vaš sedež v idealno pozicijo:

  • položite svoje iztegnjene dlani skupaj, pokrčite komolce tako, da boste zapestja pritisnili na sredino prsi. Ta položaj oz. vaši iztegnjeni prsti pokažejo proti volanu. Nastavite si vaš sedež tako, da bodo prsti kazali na sredino volana.


 

 

 

 

Imate vprašanje v zvezi z bolečinami v križu ali glede uporabe pripomočkov?
Na vsa vaša vprašanja odgovarjamo tudi na forumu.

Članki in nasveti

Spletna trgovina WebyShop :: http://www.webyshop.com